同性婚カップルの子供も異性婚カップルの子供と成績は変わらない





gaynewsnetwork.comより。

子供たちだいじょうぶ
同性カップルでも、異性カップルに較べて子育て能力が劣るわけではないことが調査によって確かめられつつある。
カリフォルニア州スタンフォード大学の研究によって、同性カップルの子供と、異性カップルの子供のあいだで、学校の成績に違いはないことがわかった。
スタンフォード社会学者マイケル・ローゼンフェルドが全国センサス調査のデータベースを調べた結果、同性カップルの子供と婚姻カップルの子供はともに、留年率が、未婚の異性カップルの子供や、親がシングルの子供に較べて低いことがわかった。また、どのタイプであれ家族環境のもとで暮らしている子供は、施設で集団生活している子供よりも、はるかに成績がよかった。
ローゼンフェルドの報告は『Demography』誌に掲載され、2008年にカリフォルニアの住民投票で可決された同性婚禁止の提案8号に反対する法律家たちによって引用されている。
「センサスデータが示すのは、両親が同じジェンダーであることは、それ自体としては子供にとって不利益にならないということです」とローゼンフェルドは述べる。「子供の成功の鍵となる最大の要因は親の収入と学歴です。家族の構造は要因としてはマイナーなものにすぎません。」
米国では同性カップルに育てられる子供は相対的に数が少ない。そのため、同性カップルの子育て能力については、なかなかデータが入手しにくいということがある。しかしセンサスは、調査としては最も包括的なものだ。
「サンプルサイズは力なり、です」とローゼンフェルドは言う。「センサスは入手できる最大のサンプルです。この研究は何百万人もの子供をサンプルとしてなされたものなのです。」

ここで言及されている論文は

ですね。
Michael J. Rosenfeld の著書はこちら。



The Age of Independence: Interracial Unions, Same-Sex Unions, and the Changing American Family

  • Michael J. Rosenfeld, The Age of Independence: Interracial Unions, Same-Sex Unions, and the Changing American Family, Harvard University Press, pbk, 2009
    • Michael Rosenfeld offers a new theory of family dynamics to account for the interesting and startling changes in marriage and family composition in the United States in recent years. His argument revolves around the independent life stage that emerged around 1960. This stage is experienced by young adults after they leave their parents' homes but before they settle down to start their own families. During this time, young men and women go away to college, travel abroad, begin careers, and enjoy social independence. This independent life stage has reduced parental control over the dating practices and mate selection of their children and has resulted in a sharp rise in interracial and same-sex unions--unions that were more easily averted by previous generations of parents.
      Complementing analysis of newly available census data from the entire twentieth century with in-depth interviews that explore the histories of families and couples, Rosenfeld proposes a conceptual model to explain many social changes that may seem unrelated but that flow from the same underlying logic. He shows, for example, that the more a relationship is transgressive of conventional morality, the more likely it is for the individuals to live away from their family and area of origin.